
The land is beautiful
A circle of gay and queer men centred on the Land that sustains and nurtures our fae spirits.

Eastre, also known as Ostern, Ostara, Ostare, Eostre, Eostra, Eastur, Eostur, Eastra, Austron, Ausos, Ishtar, and Ashtur, is generally known as being from the Saxons' Germanic heritage and was the name of the goddess of dawn, spring and fertility.
Gatherings it seems have been around for a long time, eons it seems. Some thoughts explain Eastre gatherings like this. Spring would bring new life, nature's growth would transform the Land. To explain it one would understand the earth as giving birth in the spring, creating life, so we have Mother Earth. Mother Earth would not do well without the rain. So the sky above delivered this. Sometimes referred to as the heavens, the sky took on or was made Male. Together the Earth and the Sky created the wonders of the Land.
Many groups and people have taken this as a rite of their own, perhaps renaming it, perhaps reworking it, yet the truth remains the same in the end: spring revitalizes us. A time to be reborn and the new born. Some choose to celebrate this quietly and others more loudly. There seems no wrong way to celebrate Eastre. You create alone or in a group, loosely or collectively, an appreciation and thankfulness for the coming of spring and all it symbolizes for you.
That seems to be the essence of Faeries, of gay men seeking their own non hetro foisted approach to this time. It can be of our own creation, maybe its the merging of both male and female, maybe it's a time to look ahead, to be alone or together. Rituals can be be static or change to meet our needs and desires; inclusive or apart, it does not seem to matter.
here's more - so where does the Eostre story come from?
"Are RF's members of any certain Neo-Pagan tradition, or do they come from a variety of groups? I myself am a generic NP who doesn't do ritual per se. Wicca and Druidry attract me for various reasons, but not so sure about male-female polarity... If it were possible I'd join the Minoan Brotherhood, but alas they are not in my area."
"Some RF's might consider their spiritual beliefs to come from a Pagan or Neo Pagan perspective, as some might come from Buddhism, Hinduism, and even Christianity.
There is no particular religious (or secular) tradition that a RF must come from. Some are atheists or agnostic. Many pick and choose and self-create, sometimes on an ongoing basis.
With the possible exception of Christianity, I would say that the general attitude towards faith is pretty much live and let live.
Some places and times of gathering are more ritual oriented than others. Basically, it's a big old hodgepodge of spontaneous spiritual (and non-spiritual) expression and experimentation based on the intentions and proclivities of the individuals who happen to be around at the time."
Quand les zédons sortent de tanière pour exprimer leur envie naturelle de s’abreuver d’extrait de lézépou en préparation de la morte saison, ils fouinent à la recherche de grands espaces où pratiquer l’hédonisme.
Les Zédons sont de nature paisible. Ils se nourrissent principalement d’espèces végétales et d’extrait de lézépou dont ils raffolent. L’extrait de lézépou fournit l’apport en protéines nécessaire à leur survie pendant la morte saison. L’extrait est le produit de la traite du lézépou, un animal qui broute à l’état naturel dans les plaines de l’est de l’Ontario et dans les monts de l’Outaouais. Pour obtenir l’extrait vital, essence de lézépou, les zédons traquent l’animal dans des réserves dédiées à cet usage. Les lézépous doivent être attrapé en vie et en vigueur. Une capture paisible améliore le rendement et facilite la pratique de l’hédonisme.
La chasse au lézépou est un travail de groupe qui nécessite la participation de zôtres zédons. Une meute de zédons peut comprendre entre quatre et vingt individus de tailles et de générations variées. On a observé, exceptionnellement, certaines meutes grimper jusqu’á 70 spécimens. Chez le zédon, seul le mâle chasse. A de rares occasions, on a pu observer un zamazone zédon se faufiler dans les rangs pour participer à la chasse. On reconnait le zédon à ses zébrures multicolores uniques à l’espèce. Donc, à la bonne saison, le zédon cherche de grands espaces pour paitre paisiblement, chasser le lézépou et pratiquer l’hédonisme.
On trouve des zédons dans toute l’Amérique du Nord, mais pour chasser le lézépou, ils se rassemblent dans des réserves dédiées à cet usage. La réserve la plus fertile en lézépou, recommandée pour les zédons zinitiés, zédons novices, et zôtres zédons est la réserve du renard ambré dans les prairies de l’est de l’Ontario. Pendant la bonne saison (grasse), les zédons s’ameutent quatre fois pour chasser le lézépou, traire, et pratiquer l’hédonisme.
Ces rassemblements sont une occasion exceptionnelle pour les amateurs de safaris d’observer de près la chasse au lézépou, et, dans certains cas, de participer en portant un costume qui ressemble à s’y méprendre à la peau de zédon. Si le cœur vous en dit, vous pouvez même observer les quatre chasses de la saison et la métamorphose du zédon repu qui suit la traite et la pratique de l’hédonisme.
Le réchauffement de la planète est la cause d’une recrudescence des populations de lézépou de zédon dans la réserve du renard ambré. La saison s’annonce particulièrement fertile : les experts prédisent un millésime 2009 exceptionnel pour l’extrait de lézépou et la pratique de l’hédonisme. Laissez-vous tenter.